Τις προηγούμενες ημέρες το θέμα μας ήταν ο Χειμώνας.
Μιλήσαμε λοιπόν για την εποχή του Χειμώνα, είδαμε σχετικές εικόνες και συζητήσαμε τα βασικά χαρακτηριστικά της εποχής αυτής: κάνει κρύο, ο καιρός είναι συχνά άσχημος, νυχτώνει νωρίς, η φύση γύρω μας αλλάζει.
Μάθαμε πως ο Χειμώνας, όπως και το Φθινόπωρο, έχει κι αυτός τρία παιδιά (μήνες Δεκέμβριος, Ιανουάριος και Φεβρουάριος). Αναζητήσαμε τον αριθμό 3 στους πίνακες αναφοράς μας και παίξαμε στην παρεούλα με αυτόν (σύνολα, ομαδοποιήσεις).
Διαβάσαμε το γράμμα που μας έστειλε ο Άκης ο Χειμωνάκης με τα νέα του Χειμώνα, γνωρίσαμε τις μεγάλες γιορτές του, παίξαμε παιχνίδια στην παρεούλα και καταφέραμε να αναγνωρίζουμε τα ονόματα των τριών μηνών του, όταν τα βλέπουμε γραμμένα.
Γράψαμε επίσης τη λέξη "Χειμώνας" με κεφαλαία γράμματα και με μικρά, βρήκαμε ποιο είναι το αρχικό της γράμμα και μάθαμε να αναγνωρίζουμε ολόκληρη τη λέξη ανάμεσα σε άλλες. Σκεφτήκαμε ποιες άλλες λέξεις ξεκινούν από το γράμμα Χ-χ, τις γράψαμε και τις βάλαμε στο φακελάκι του Χ. Έπειτα, παίξαμε στην παρεούλα παιχνίδια με τη λέξη Χειμώνας, κάνοντας αναγνώριση όλων των γραμμάτων της, ανασύνθεση της ίδιας της λέξης και συλλαβισμό.
Μάθαμε παροιμίες του Χειμώνα και τις ζωγραφίσαμε.
Παράλληλα, οργανώναμε το ταμπλό του θέματος στην παρεούλα, βάζοντας σιγά-σιγά το γράμμα του Άκη του Χειμωνάκη, τις παροιμίες, το παζλ που χρησιμοποιήσαμε για να μάθουμε τη λέξη Χειμώνας και όσες εικόνες είχαμε δει.
Παράλληλα, οργανώναμε το ταμπλό του θέματος στην παρεούλα, βάζοντας σιγά-σιγά το γράμμα του Άκη του Χειμωνάκη, τις παροιμίες, το παζλ που χρησιμοποιήσαμε για να μάθουμε τη λέξη Χειμώνας και όσες εικόνες είχαμε δει.
Έπειτα, φτιάξαμε την ακροστοιχίδα του Χειμώνα, γράφοντας ο καθένας τις λεξούλες όπως μπορούσε καλύτερα.
Ο Χειμώνας, στο μεταξύ, δε μας άφησε καθόλου παραπονεμένους! Μας βοήθησε στις δραστηριότητές μας, στέλνοντας στην τάξη μας μια τσάντα γεμάτη δικά του πράγματα για να παρατηρήσουμε (χοντρά, ζεστά ρούχα, σκουφιά και άλλα). Δε σταματήσαμε όμως εκεί τς παρατηρήσεις μας! Συνεχίσαμε, παρατηρώντας από το παράθυρό μας τις καιρικές μεταβολές, είδαμε το δέντρο της αυλής μας που έχει ρίξει όλα του τα φύλλα και προσέξαμε τα ρούχα που φοράει ο καθένας από εμάς, όταν κάνει κρύο, βρέχει ή χιονίζει (κασκόλ, σκουφιά, γάντια, γαλότσες, χοντρά μπουφάν και πουλόβερ, αυτάκια).
Κάποιοι από εμάς είχαμε ήδη προσέξει πως το χειμώνα νυχτώνει αρκετά νωρίς, έτσι διαβάσαμε την ιστοριούλα "Του χειμώνα η μέρα, καλημέρα-καλησπέρα" και το βιβλίο "Καληνύχτα!" (Κλαιρ Μαζυρέλ - Μαρί Ανρί), τα οποία μας βοήθησαν να συζητήσουμε για την ημέρα και τη νύχτα. Πειραματιστήκαμε με ένα φακό και με την υδρόγειο σφαίρα, καθώς και με τα σώματά μας, και προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι συμβαίνει και έχουμε τις εναλλαγές ημέρας-νύχτας.
Διαβάσαμε επίσης το "Γάντι", ένα Ουκρανικό παραδοσιακό παραμύθι. Το συζητήσαμε και κάναμε εργασίες.
Στα Εικαστικά, δουλέψαμε σε ομάδες και φτιάξαμε το Δέντρο του Χειμώνα. Το τοποθετήσαμε στον τοίχο, δίπλα από το δέντρο που είχαμε φτιάξει όλοι μαζί το Φθινόπωρο.
Δουλεύοντας ξανά σε ομάδες, κάναμε μικρά χιονανθρωπάκια και στολίσαμε με αυτά την τάξη μας!
Ακούσαμε και λίγη μουσική... Στην αρχή, χορέψαμε ελεύθερα στο χώρο όπως μας άρεσε. Έπειτα, με τη βοήθεια της μουσικής, γίναμε δέντρα του Χειμώνα: ρίξαμε τα φύλλα μας, δυνατός αέρας κούνησε τα κλαδιά μας και το χιόνι μας σκέπασε ολόκληρους. Κοιμηθήκαμε, ξυπνήσαμε, τινάξαμε το χιόνι απ΄τα κλαδιά μας και περιμέναμε ήσυχα να έρθει η άνοιξη στο δάσος.
Αυτές ήταν κάποιες από τις δραστηριότητές μας.
Ευχαριστούμε που ήσαστε μαζί μας! Θα τα πούμε ξανά σε λίγες μέρες.
Ευχαριστούμε που ήσαστε μαζί μας! Θα τα πούμε ξανά σε λίγες μέρες.
Ως τότε, καλά να περνάτε και να μην ξεχνάτε να χαμογελάτε!
Διευθύνσεις στο Διαδίκτυο που μας βοήθησαν στο μάθημα αυτή την εβδομάδα:
https://effiekyr.files.wordpress.com/2012/01/the-mitten-greek1.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=TZCfydWF48c
https://www.youtube.com/watch?v=TZCfydWF48c
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου